דחיקת תוצאות שליליות

שלטו במוניטין שלכם ברשת

כולם מדברים על כולם, בכל פינה ברשת... אך לא כולם רוצים בטובתכם

בעידן הדיגיטלי, חיפוש שם אדם או מותג ברשת לפני סגירת עסקה, נהפך לטבע שני. לכן, ביקורת שלילית המופיעה בראש תוצאות החיפוש עלולה לטרפד הזדמנויות עסקיות, פוליטיות ואף אישיות. אין זה מן הנמנע שיגיע היום בו יכתבו עליכם ברשת, אך לא כולם רוצים בטובתכם. מתחרים, לקוחות או קולגות לשעבר, עלולים להשמיץ אתכם ברשת- ובהיעדר תוצאות אחרות, כל דבר הייכתב עליכם, יזנק היישר לתוצאות הראשונות בגוגל. ניטור וניהול מוניטין ברשת מבטיח דחיקת ואף הסרת תוצאות שליליות, כך שהתוצאות הראשונות שיופיעו יהיו אך ורק חיוביות או נייטרליות.

איך אפשר להיפטר מאזכורים שליליים ברשת?

באינטרנט הכל נרשם ונזכר לאורך שנים רבות, ולפעמים אף לנצח ולכן אף אחד מאיתנו אינו רוצה תוצאות חיפוש על שמו, המובילות לאתרים המכילים אזכורים מביכים, מוטעים, מיושנים או משמיצים. אזכורים שליליים עלולים להפיע במגוון דרכים ברשת, כגון אתרי ביקורות, עיתונות מקוונת, בלוגים פופולריים ורשתות חברתיות.

גוגל ואתרים אחרים, לא ממהרים להסיר פרטי מידע שיכולים להיות רלונטיים לאנשים מסויימים, אך פוגעניים עבור אחרים. פניה לגוגל או לבעלי אתר האתר המדובר בבקשה להסרת המידע, מתקבלת בסירוב על פי רוב. אף על פי כן, אנו בעלי היכולת לשנות ולהסיר לעתים תכנים פוגעניים, לייצר תכנים חיוביים בכלי תקשורת גדולים ובדרך שתאפשר דחיקת אזכורים שליליים אל מיקומים אשר קיים סיכוי קלוש עד אפסי שמישהו יתקל בהם – במהירות וביעילות. בפשטות ניתן לומר כי אנו מחלישים את הכתבות הנגטיביות על ידי הפחתת אזכור מילות המפתח הבעייתיות בתוכן שלהן, תוך שבמקביל יוצרים כתבות חיוביות בכלי התקשורת הגדולים וכן בונים מהיסוד נכסים דיגיטליים חיוביים. שילוב הכלים היח"צניים עם אלו הלקוחים מעולמות הדיגיטל יוצרים קמפיין אפקטיבי מאין כמותו. על פי רוב אנו עדים לשינוי דרמטי בתוצאות תוך מספר שבועות. 

דחיקת תוצאות שליליות כוללת

ניטור תוצאות שליליות

מעקב אחר תוצאות שליליות תחת שמכם, מבטיח שאם מדברים עליכם ברשת, נוכל לנטרל את המשבר במהירות המירבית.

עריכת והסרת תוצאות

שינוי בתכנים שהתפרסמו ואף במקרים מסוימים, הסרת התוצאה השלילית מהרשת, בעזרת כלי תקשורת, יח"צ וייעוץ משפטי.

בניית תוצאות חיוביות

יצירת תכנים איכותיים המשבחים את שמכם (נכסים), כגון: כתבות בגופי תקשורת מובילים, אתרים, בלוגים ופרופילים ברשתות חברתיות.

קידום תוצאות חיוביות

קידום שוטף של נכסים תחת שמכם, מזרז את האינדוקס למנועי החיפוש, מקפיץ את מיקומם בגוגל ומשמש כחיסון מפני תוצאות שליליות.

מה עלול לפגוע במוניטין שלי?

  • כתבה בעיתונות המקוונת או פורטל מקצועי
  • ביקורת של לקוח לא מרוצה באתר ביקורות
  • עובד ממורמר ששופך את תסכוליו בבלוג
  • תמונה מביכה ברשת חברתית כמו פייסבוק
how to improve brand reputation
how to improve brand reputation

מי עלול לפגוע במוניטין שלי?

  • עיתונאים עם אג'נדה
  • לקוחות לא מרוצים
  • עובדים ממורמרים
  • מתחרים

הקשר בין ניהול מוניטין לשיפור יחסי ההמרה

מחקרים מראים שרוב האנשים נעזרים בהמלצות של חברים ובני משפחה, בביקורות ובדירוגים ובהמלצות של לקוחות ותיקים, לפני שהם מחליטים לרכוש מוצר או להשתמש בשירותים של בית עסק כלשהו.

%
קוראים ביקורות של לקוחות על עסקים מקומיים
%
ענו שביקורות חיוביות משפרות את האמון שלהם בעסק
%
רואים בביקורות באינטרנט שוות ערך להמלצות אישיות
%
משתמשים באינטרנט לצורכי מחקר על עסקים מקומיים לפחות פעם בחודש
%
יעדיפו לקנות בעסק שיש לו ביקורות חיוביות רבות באינטרנט

האם דחיקת תוצאות מהעמוד הראשון מספיקה?

חוששים שדחיקת אזכורים שליליים לעמוד התוצאות השני או השלישי בגוגל, לא מספיקה כדי להגן על שמכם הטוב?

פחות מ- 10% ממשיכים לעמוד השני של תוצאות החיפוש ופחות מ- 5% ממשיכים לעמוד השלישי. נתונים אלו מבטיחים כי כל עוד האזכורים השליליים שלך לא מופיעים בשלושת העמודים הראשונים, נדיר ביותר שיגיעו אליהם.

אחוז הקלקה על דפי תוצאות בגוגל

דף תוצאות 1:  91%

דף תוצאות 2: 6%

דף תוצאות 3: 3%