באינטרנט הכל נרשם ונזכר לאורך שנים רבות, ולפעמים אף לנצח ולכן אף אחד מאיתנו אינו רוצה תוצאות חיפוש על שמו, המובילות לאתרים המכילים אזכורים מביכים, מוטעים, מיושנים או משמיצים. אזכורים שליליים עלולים להפיע במגוון דרכים ברשת, כגון אתרי ביקורות, עיתונות מקוונת, בלוגים פופולריים ורשתות חברתיות.
גוגל ואתרים אחרים, לא ממהרים להסיר פרטי מידע שיכולים להיות רלונטיים לאנשים מסויימים, אך פוגעניים עבור אחרים. פניה לגוגל או לבעלי אתר האתר המדובר בבקשה להסרת המידע, מתקבלת בסירוב על פי רוב. אף על פי כן, אנו בעלי היכולת לשנות ולהסיר לעתים תכנים פוגעניים, לייצר תכנים חיוביים בכלי תקשורת גדולים ובדרך שתאפשר דחיקת אזכורים שליליים אל מיקומים אשר קיים סיכוי קלוש עד אפסי שמישהו יתקל בהם – במהירות וביעילות. בפשטות ניתן לומר כי אנו מחלישים את הכתבות הנגטיביות על ידי הפחתת אזכור מילות המפתח הבעייתיות בתוכן שלהן, תוך שבמקביל יוצרים כתבות חיוביות בכלי התקשורת הגדולים וכן בונים מהיסוד נכסים דיגיטליים חיוביים. שילוב הכלים היח"צניים עם אלו הלקוחים מעולמות הדיגיטל יוצרים קמפיין אפקטיבי מאין כמותו. על פי רוב אנו עדים לשינוי דרמטי בתוצאות תוך מספר שבועות.